RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift
Har du lyst til at dykke dybere ned i de emner, du beskæftiger dig med? Så læs med i RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift. Her udgiver HistorieLab løbende faglige artikel om emner inden for historie- og kulturfagsområdet.
Hvordan kan computerspillet Minecraft anvendes som historiske scenarier i undervisningen? Hvilke muligheder giver det, når skoler og museer rigtigt arbejder sammen? Og hvordan håndterer man ømtålelige emner i undervisningen? Det er blandt andet disse emner, der undersøges og diskuteres i onlinetidsskriftet RADAR – Historiedidaktisk Tidsskrift. Her udgives der løbende faglige artikler skrevet af medarbejdere i HistorieLab såvel som eksterne forfattere.
Brobygning mellem forskning og viden i praksis
Formålet med de faglige formidlingsartikler er at bygge bro mellem resultater fra forsknings- og udviklingsprojekter og de personer, der i sidste ende skal omsætte viden i praksis. Derfor udformes artiklerne i et formidlende format, hvor interessante emner og fænomener fremhæves og gerne knyttes til andet materiale, fx diskussioner, forskningsresultater, overvejelser, teorier, udgivne undervisningsmaterialer, afrapporteringer mv.
De enkelte artikler har forskellige fokus, men tidsskriftet henvender sig som udgangspunkt til både lærere og andre fagpersoner, der arbejder ingen for historie- og kulturområdet.
Historie-online.dk, den 22. november 2017